Skip primary navigation

A JAGUAR HÍREI

AZ ÚJ JAGUAR F-TYPE SVR

MÁR MEGRENDELHETŐ AZ ÚJ JAGUAR F-TYPE SVR, A 323 KM/ÓRA SEBESSÉGRE KÉPES, MAGAS HASZNÁLATI ÉRTÉKŰ SZUPERSPORTKOCSI



HAJTÁSLÁNC ÉS FUTÓMŰ


Az F-TYPE SVR a Jaguar 5,0 literes, kompresszoros V8-as motorjának legújabb evolúcióját kapta meg. Az F-TYPE Project 7-ből átvett, egyedi motorhangolás révén a motorteljesítmény 575 lóerőre, a maximális forgatónyomaték 700 Nm-re emelkedett. Az autó 3,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 323 km/óra a Coupé, 314 km/óra a Convertible kivitel esetén.

Az első lökhárító megnövelt légbeömlő nyílásai, a módosított töltőlevegő-hűtők és a motorházfedél áttervezett szellőzőrései a hűtés és a teljesítménykifejtés hatásfokát egyaránt növelik.

Az új, extrém kis tömegű (-16 kg) kipufogórendszer titánból és Inconel ötvözetből készült. Ez nagyobb csúcshőmérsékleteknek képes ellenállni, és csökkenti a negatív nyomást. A jobb hőellenállásnak köszönhetően az új rendszer falvastagsága csupán a fele (0,6 mm) az F-TYPE R rozsdamentes acél kipufogórendszerének.

Az új rendszer járulékos előnye a karakteresebb, határozottabb, keményebb kipufogóhang, ami különösen a hátsó hangtompító titánból készült aktív szelepeinek nyitott állapotában érvényesül. A négy kerek végcsövet diszkrét SVR jelzés díszíti.

A nyolcfokozatú Quickshift sebességváltót újrahangolták. A szélesebb abroncsokkal és az igény szerint aktiválódó összkerékhajtás optimalizált IDD (intelligens hajtáslánc-dinamikai) vezérlő rendszerével együtt az F-TYPE SVR kiemelkedő rajtképességet és rendkívül közvetlen gázreakciókat kínál.

Az IDD módosításai és az aktív hátsó elektronikus differenciálmű (EAD) optimalizálása együtt ideális nyomatékelosztást eredményeznek az első és hátsó tengely, illetve a két hátsó kerék között. Ezt egészíti ki a DSC dinamikus stabilitás-szabályozó rendszer egyedi hangolása, így az F-TYPE SVR útfelülettől és időjárástól függetlenül megőrzi stabilitását, ugyanakkor karakteres hátsókerék-hajtású vezethetőséget és kiegyensúlyozottságot kínál. Dynamic üzemmódban a vezető teljesen kiaknázhatja az F-TYPE SVR képességeit, különösen TracDSC állású vagy teljesen kikapcsolt DSC mellett.

Mindemellett az F-TYPE R-hez képest nem változtak a szabványos európai ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztási (11,2 l/100km) és CO2-kibocsátási (269g/km) értékek.

Az F-TYPE alumínium kettős lengőkaros első és hátsó felfüggesztése, valamint ultramodern elektromos szervokormánya tökéletes kiindulási pontot jelentett a menetdinamikai jellemzők fejlesztéséhez.

A vezethetőséget közvetlenül javítja, hogy az autó eleve 25 kilóval könnyebb az alapkivitelű AWD F-TYPE R modellnél (további 25 kg megtakarítás érhető el a karbon-kerámia fékrendszer, a szénszálas tetőlemez és egyéb opciók megrendelésével.) Az optimalizált aerodinamikai csomag is kiveszi a részét: a hátsó szárny nyitott és behúzott állapotában is csökkenti a felhajtóerőt.

A hátsó stabilizátor vastagabb. Az adaptív lengéscsillapítók szelepét módosították, a vezérlő szoftvert átírták. Így összességében javult a kissebességű komfort és a nagysebességű irányíthatóság. A vadonatúj hátsó tengelycsonk optimalizálta a kerékdőlési és -összetartási jellemzőket, az abroncs így ívmenetben nagyobb felületen fekszik fel, az autó még precízebben kormányozható.

Az első kanyarstabilizátor átmérőjét kis mértékben csökkentették. A lengéscsillapító módosított vezérlése és a nyomatékvektor szabályozási rendszer egyedi hangolása együttesen még egészen magas kanyarsebességek esetén is mérsékli az alulkormányozottsági hajlamot.

Alapfelszerelés a Jaguar Super Performance fékrendszer, elöl 380, hátul 376 mm átmérőjű tárcsákkal, opcióként pedig akár karbon-kerámia mátrix (CCM) fékrendszer is rendelhető. A még nagyobb (398 / 380 mm) tárcsákat és elöl hat-, hátul négydugattyús monoblokk nyergeket alkalmazó rendszer kiemelkedő fékhatást kínál, minimális fáradási hajlam mellett.

Az egyedi fejlesztésű abroncsok 10 mm-rel szélesebbek (265/35/ZR20 és 305/30/ZR20), mint az F-TYPE R abroncsai, és kiemelkedő tapadást nyújtanak, változatlan rugózási komfort mellett. Az exkluzív rajzolatú 9J és 11J kovácsolt alumínium keréktárcsákkal akár 13,8 kg tömegcsökkentés érhető el, a nyitott küllők jobb fékhűtést biztosítanak.

AERODINAMIKA

A légellenállás csökkentése és a felhajtóerő mérséklése általában két, egymásnak ellent mondó fejlesztési cél, ám az SVO szakemberei olyan aerodinamikai csomagot dolgoztak ki, amely képes egyszerre javítani az autó menetdinamikáját, stabilitását, menetteljesítményeit és üzemanyag-fogyasztását.

A légellenállás csökkentése érdekében az első lökhárítók szélesebbek, hogy a lehető legnagyobb mértékben kitakarják az első kerekeket. Ezzel az áramló levegő nem válik le az autó oldalfaláról, ami mérsékli a légörvények kialakulását.

A fenéklemez elülső borítása szintén csökkenti a légellenállást, valamint nagy mértékben javítja a motor hűtését. Az új motorházfedélen vágott szellőzőrések a lemez fölött áramló levegő szívóhatását kihasználva hatékonyan vezetik ki a forró levegőt a motortérből.

A kerékdob-bélésekbe vágott nyílások a nagynyomású levegő elvezetésére szolgálnak, és ezzel csökkentik az első tengelyre ható felhajtóerőt.

A hátsó felfüggesztés alatti borítólemez felgyorsítja a légáramlatot, ezzel mérsékelve az itt ható felhajtóerőt. Szintén fontos aerodinamikai elem a hátsó diffúzor. Ennek a beépítését az tette lehetővé, hogy a könnyű titán-Inconel kipufogórendszer egyetlen, keresztben elhelyezett hangtompító helyet mindkét oldalon egy-egy különálló hangtompítót alkalmaz.

Az F-TYPE SVR legfontosabb aerodinamikai eleme mindazonáltal a mozgatható hátsó szárny, amely mindkét állásában jobb leszorítóerőt, valamint kedvezőbb légellenállást kínál.

Normál üzemmódban a szárny a Cabriolet modellnél 95, a Coupénál 115 km/óra sebességnél automatikusan kiemelkedik. Dinamikus üzemmód választása esetén a szárny mindig nyitott helyzetben van. Kiemelt szárnnyal (az egyéb aerodinamikai fejlesztések hatásaival együtt) az F-TYPE SVR 2,5 százalékkal kisebb légellenállást, illetve 15 százalékkal alacsonyabb felhajtóerőt mutathat fel, mint a normál F-TYPE R kiemelt légterelővel. A két modell adottságait zárt szárny mellett vizsgálva az SVR 7,5 százalékkal áramvonalasabb, és 45 százalékkal kisebb felhajtóerő hat rá, mint az alapmodellnél.

BELSŐ

Az F-TYPE SVR utasterében 14 irányban állítható SVR Performance sportüléseket találunk Jet fekete bőrkárpitozással. A jellegzetes, rombusz mintázatú steppelést kontrasztos öltések és SVR logóval nyomott fejtámaszok egészítik ki. Emellett Siena barna vagy piros bőrkárpitozás is rendelhető.

Az SVR alapkivitelben Jet fekete bőr kormánya kérésre Jet fekete bőr / velúrtextil kivitelre cserélhető. Mindkét változat fekete festésű küllőket, valamint kontrasztos öltéseket (négyféle választható színben) kap. Az anodizált alumínium váltófülek nagyobbak, mint más F-TYPE modelleken, így a sebességváltás még ösztönösebben megy végbe.

A vezetőcentrikus 1+1 üléselrendezést a műszerpanel árnyékolójának, valamint a középkonzolnak a velúrtextil borítása fokozza. Az opciós Siena barna vagy piros bőrkárpitozás választása esetén a teljes műszerfal bőrborítást kap.

Az InControl Touch és InControl Touch Plus infotainment rendszerek 8 colos érintőképernyőt kapnak, a hangélményről 380, illetve 770 watt teljesítményű Meridian surround audiorendszer gondoskodik.

A már ismerős InControl Apps okostelefonos csatlakoztatás, az InControl Secure járműfelügyelet és az InControl Protect vészhívó rendszer mellett az F-TYPE SVR a legújabb InControl Remote távvezérlési funkcionalitást kínálja, amely immár hordható készülékekről is működik.

Az iOS okostelefonhoz kifejlesztett InControl Remote alkalmazás külön segédalkalmazása az Apple Watch-ról történő vezérlést támogatja. A felhasználók okosórájukról nyithatják vagy zárhatják az ajtókat, a távolból ellenőrizhetik az alapvető járműadatokat (üzemanyagszint, hatótávolság), illetve betájolhatják az autót egy térképen. Az InControl Remote szolgáltatás a motor távolból történő beindítását is lehetővé teszi, illetve távvezérléssel szabályozható a kílmaerendezés, így az utasokat induláskor optimális hőmérsékletű belső tér fogadja.