Skip primary navigation

A JAGUAR HÍREI

A JAGUAR AZ I-TYPE VERSENYGÉPPEL TÉR VISSZA A MOTORSPORT VILÁGÁBA

ADAM CARROLL, MITCH EVANS, HO-PIN TUNG ÉS A PANASONIC KÖZREMŰKÖDÉSÉVEL A JAGUAR AZ I-TYPE VERSENYGÉPPEL TÉR VISSZA A MOTORSPORT VILÁGÁBA

  • Sikerre éhesen és a rajongók új nemzedékének lelkesítésére készen mutatkozott be a Jaguar Racing első teljesen elektromos hajtású versenygépe, az I-TYPE 1
  • A FIA Formula E Bajnokságban a Panasonic lesz a nemzetközi autóversenyek világába visszatérő Jaguar partnere
  • A versenyzők fiatalok ugyan, de nagyon tapasztaltak: Adam Carroll és Mitch Evans mellett a tartalék pilóta Ho-Pin Tung, aki a Jaguar Formula E kampányában is szerepelt
  • A Jaguar Land Rover, a legnagyobb brit K+F befektető fontosnak tartja az „innovációs célú versenyzést”, kihangsúlyozva, hogy ezt a bajnokságot olyan fejlesztési platformnak tekinti, amely az elektromos hajtású utcai autók következő generációjának megalkotását szolgálja
  • A Panasonic Jaguar Racing csapat készen áll arra, hogy a sikeres tesztprogramot követően 2016. október 9-én vasárnap pályára lépjen a harmadik FIA Formula E versenyszezon hongkongi nyitófutamán



2016 szeptember 8. csütörtök: A Jaguar bemutatta új elektromos hajtású versenyautóját, és nyilvánosságra hozta az E csapat hivatalos nevét, célkitűzéseit, fő támogatóját, a pilóták neveit és az elektromos versenygép végleges külső fényezését.

Ez év októberétől a Panasonic Jaguar Racing csapat az első teljesen elektromos hajtású Jaguar versenyautóval, az I-TYPE 1 géppel vesz részt a harmadik FIA Formula E idény futamain.

A Jaguar Collections Centre falai közt megrendezett eseményen az új I-TYPE 1 drámai stílusban mutatkozott be, kormánya mögött a csapat tartalék pilótájával, Ho-Pin Tunggal. A vállalat kihangsúlyozta a márka elkötelezettségét az “innovációs célú versenyzés” iránt, amelynek célja, hogy megváltoztassa az elektromos járművekről alkotott képünket, új elektromos technológiákat fejlesszen ki, és ötletekkel szolgáljon a jövő nemzedékeinek.

A Jaguar a pilóták névsorát is nyilvánosságra hozta, ami szerint a csapat első idényében Adam Carroll és Mitch Evans vezeti majd az I-TYPE 1 versenygépet. A márka ezzel a csapattal tér vissza az autóversenyzés elitjébe.

A rendezvényen részletesen ismertették a Jaguar és a Panasonic együttműködését is, aminek keretében a vezető elektronikai és autóipari cég támogatja a Jaguar Racing Formula E csapatot olyan technológiák és járművek kifejlesztésébe, melyek új távlatokat nyitnak meg az elektromos járművek számára. Emellett a Jaguar örömmel jelentette be, hogy a Lear Corporation is a csapat hivatalos támogatója lesz.

Gerd Mäuser, a Panasonic Jaguar Racing vezetője: “A mai nap új fejezetet nyit a Jaguar Racing történelmében. A Formula E mezőnyének első prémium autógyártójaként büszkék vagyunk arra, hogy visszatértünk az autóversenyzés elitjébe. A jövő változik, és mi részesei vagyunk ennek a változásnak. Alig várjuk, hogy belvárosi környezetben versenyezhessünk, arra ösztönözve a @JaguarRacing rajongók egész új nemzedékét, hogy tartsanak velünk ezen az izgalmas utazáson. A Formula E tökéletes alkalmat kínál az új nemzedék megszólításához.”

A 9,000 mérnököt alkalmazó Jaguar Land Rover a legnagyobb brit kutatás/fejlesztési beruházónak számít.

Nick Rogers, a Jaguar Land Rover termékfejlesztési Igazgatója kiemelte, hogy milyen fontos szerepet játszik a Formula E versenysorozat az elektromos járműtechnológia következő generációjának fejlesztésében, és mennyire fontosak lesznek az elektromos járművek a Jaguar Land Rover jövőbeli termékkínálatában.
Rogers elmondta: “A következő öt évben nagyobb változások jönnek az autók világában, mint az előző három évtizedben. Ez a bajnokság lehetővé teszi számunkra, hogy életre keltsük és extrém körülmények között teszteljük fejlett technológiáinkat. Ezt a létfontosságú tudást alkalmazzuk majd az utcai járművek fejlesztése során. A Jaguar Land Rovernél 9,000 mérnök dolgozik, és a csapat rájuk támaszkodik majd annak érdekében, hogy versenykörülmények között nyisson új távlatokat az elektromos technológia számára.”

A Panasonic Jaguar Racing sikeresen zárta a 21 napos tesztelést, amelybe beletartozott a Donington Park pályán tegnap befejezett, utolsó nyilvános Formula E próba is.

James Barclay, a Panasonic Jaguar Racing csapatfőnöke: “Számomra is és az egész Panasonic Jaguar Racing csapat számára nagy öröm, hogy végre elérkeztünk a hivatalos bemutató napjához. Az utóbbi három hónapban mindenki nagyon keményen dolgozott, hogy felkészüljünk a bajnokságra. Nagy öröm számomra, hogy az egész a Jaguar-család nevében üdvözölhetem Adamot, Mitchet, Ho-Pint, a Panasonicot, a Leart és minden rajongónkat.

Sikeresek akarunk lenni a versenypályán és azon kívül is. Tudjuk, hogy nagy kihívás előtt állunk, hiszen versenytársaink kétéves előnnyel indulnak. Az első idény során mértéktartó elvárásaink lesznek. Azért vagyunk itt, hogy végül nyerjünk, de az innováció is ugyanilyen fontos célunk. Szeretnék köszönetet mondani Jean Todtnak és egész FIA csapatnak, illetve Alejandro Agagnak és az ő Formula E csapatának is, amiért létrehozták ezt a jövőbe tekintő, innovatív versenysorozatot, és azért a segítségért, illetve támogatásért, amit az utóbbi 12 hónap során kaptunk a Jaguar pályára lépése érdekében.”

A Panasonic Jaguar Racing csapat pilótái

Adam Carroll, 33 éves, Észak-Írország

A gokarttól az F3, GP2, A1GP, IndyCar és WEC világáig ívelő karrierjének köszönhetően Adam gyorsaságot és tapasztalatot hoz a Jaguar csapatba, emellett pedig ő végezte a Panasonic Jaguar csapat Formula E tesztelési feladatainak oroszlánrészét is.

Adam Carroll szerint “Hatalmas kiváltság, hogy a Jaguar színeiben indulhatok a Formula E mezőnyében. Elég egy pillantással felmérni, milyen kvalitású pilóták vannak a mezőnyben, és máris láthatjuk, milyen erős ez a sorozat, és micsoda presztízst képvisel. Számomra a Jaguarral versenyezni egy valóra vált álom. Ez a legnagyobb márka ebben a sorozatban, és az egyik legjobban csengő név az autóversenyzésben.”

Mitch Evans, 22 éves, Új-Zéland Több bajnoki cím, köztük a 2012-es GP3 győzelem birtokában Mitch igazán komoly referenciákkal rendelkező fiatal pilóta. Emellett indult már a legendás 24 órás Le Mans futamon is, ahol 2015-ben kategóriája második helyén végzett, míg 2016-ban a Campos Racing színeiben versenyzett a GP2 sorozat mezőnyében. Mitch Evans: “A Formula E igazán komoly bajnokság, ahol az egyik legkiélezettebb a verseny. Bármelyik pilóta elmondhatja, micsoda próbatételt jelent a maximumig hajtani egy Formula E autót pár tizedmásodpercnyi előny érdekében – de ez engem erősen inspirál, úgyhogy nagyon várom már ezt az idényt. A legnagyobb ikonnak számító autók közül többet is a Jaguar fejlesztett ki, így nagy élmény számomra, hogy részt vállalhatok a márka visszatérésében és elektromos autóik jövőjének alakításában."

Ho-Pin Tung, 33 éves, Kína Ho-Pin komoly versenyzői tapasztalattal a háta mögött csatlakozik a Panasonic Jaguar Racing csapathoz: volt már tesztpilóta a F3, A1GP, GP2, WEC, IndyCar és F1 csapatainál is. Tung emellett az első FIA Formula E bajnokság három futamán is szerzett már tapasztalatot. Ho-Pin Tung: “Úgy hiszem, a Jaguar megjelenése ebben a versenysorozatban fontos pillanat a FIA Formula E bajnokság történetében. Van közvetlen versenytapasztalatom ebben a sorozatban, és láttam már, hogy ez a verseny milyen hatékonyan tesz próbára egy sor új generációs technológiát. Nagyon várom, hogy tartalmas módon járulhassak hozzá az elektromos autózás jövőjéhez és a Jaguar számottevő motorsport-örökségéhez.”

JAGUAR XE PURE KEDVEZMÉYNEK