A Jaguar hosszú és kiváló motorsport-története örökre meghatározta közúti autóink fejlődését. A Formula E-ben való részvételünkkel folytatjuk ezt az örökséget, és irányt mutatunk jövőbeli elektromos járműveink számára.
Dátum: 2023-2024
Végsebesség: 320 km/h
Akkumulátor kapacitás: 47 kWh
Teljesítmény: 350 kW, ami 470 lóerőnek felel meg
Érdekesség: A Jaguar I-TYPE 6 a valaha épített legfejlettebb és leghatékonyabb elektromos Jaguar versenyautó, amely olyan regeneratív fékrendszert tartalmaz, ami olyan erőteljes, hogy nincsenek hagyományos hátsó fékei.
2021–2022 – FORMULA E
A Jaguar I-TYPE 5 egy házon belül kifejlesztett korszerű hajtásláncot tartalmazott, mely a hatékonyság növelésére és a súly csökkentésére összpontosított. A 2022-es szezonban a Jaguar I-TYPE 5 négy győzelmet, hét dobogós helyezést és egy pole pozíciót szerzett Monacóban. Mitch Evans történelmet írt, amikor megnyerte a római versenyt dupla győzelemmel.
2023-2024 – FORMULA E
A Jaguar I-TYPE 6 volt az első olyan FIA Formula E modell, amely mind elől, mind hátul hajtásláncot tartalmazott, megduplázva a regeneratív kapacitást és eltüntetve a hátsó fékeket. A 2023-as ABB FIA Formula E Világbajnokságban a Jaguar TCS Racing a második helyen végzett 292 ponttal, 11 dobogós helyezéssel, négy győzelemmel és három pole pozícióval.