Verseny DNS

Az innováció mindig is a Jaguar gazdag motorsport-örökségének középpontjában állt. Az évtizedek során újraértelmeztük, mi lehetséges a versenypályán, hogy ezt a tudást aztán az utakon is elérhetővé tegyük számára.

A Jaguar hosszú és kiváló motorsport-története örökre meghatározta közúti autóink fejlődését. A Formula E-ben való részvételünkkel folytatjuk ezt az örökséget, és irányt mutatunk jövőbeli elektromos járműveink számára.

Versenyautóink

Jaguar XK120

Jaguar XK120

Dátum: 1948 - 1954
Végsebesség: 200.5 km/h
Motor térfogat: 3,442 cc / 201 ci
Teljesítmény: 160 bhp / 119 kW
Érdekesség: Az XK120 a világ leggyorsabb sorozatgyártású autója volt a bemutatásakor.
Jaguar C-TYPE

Jaguar C-TYPE

Dátum: 1951 - 1953
Végsebesség: 231.7 km/h
Motor térfogat: 3,442 cc / 210 ci
Teljesítmény: 207 bhp / 154 kW
Érdekesség: A C-Type tárcsafékjei autóipari szabvánnyá váltak.
Jaguar D-TYPE

Jaguar D-TYPE

Dátum: 1954 - 1957
Végsebesség: 260.7 km/h
Motor térfogat: 3,442 cc / 210 ci
Teljesítmény: 250 bhp / 186 kW
Érdekesség: A D-Type háromszoros Le Mans-i győztes:1955-ben, 1956-ban és 1957-ben.
Jaguar XJS

Jaguar XJS

Dátum: 1975 - 1996
Végsebesség: 246.2 km/h
Motor térfogat: 4,235 cc / 258 ci
Teljesítmény: 285 bhp / 212 kW
Érdekesség: Az XJS megnyerte a Spa 24 órás versenyt 1983-ban.
Jaguar XJR

Jaguar XJR

Dátum: 1983 - 1991
Végsebesség: 368.5 km/h
Motor térfogat: 6,995 cc / 426 ci
Teljesítmény: 750 bhp / 559 kW
Érdekesség: Az XJR-12 az 1990-es Le Mans-i versenyen az első és második helyet szerezte meg.
JAGUAR FORMULA 1 - R2 & R3

Jaguar R1 – R5

Dátum: 2000 - 2004
Végsebesség: 312.2 km/h
Motor térfogat: 2,998 cc / 464 ci
Teljesítmény: 770 bhp / 574 kW
Érdekesség: Eddie Irvine és Mark Webber vezették a Jaguar F1-es csapatában.
JAGUAR Formula E I-TYPE 1

Jaguar I-TYPE 1

Dátum: 2016 - 2017
Végsebesség: korlátozott maximális sebesség 225.3 km/h
Motor térfogat: N/A
Teljesítmény: 200 kW, equivalent to 270 bhp
Érdekesség: A Jaguar 2016/17-es Formula E 3. szezonjában tért vissza a versenyzéshez.
Jaguar I-TYPE 2

Jaguar I-TYPE 2

Dátum: 2017 - 2018
Végsebesség: korlátozott maximális sebesség 225.3 km/h
Motor térfogat: N/A
Teljesítmény: 200 kW, ami 270 lóerőnek felel meg Fact: A Jaguar az I-TYPE 2-vel szerezte meg első dobogós helyezését és első pole pozícióját a 2017/18-as Formula E 4. szezonjában.
Jaguar I-TYPE 3

Jaguar I-TYPE 3

Dátum: 2018 - 2019
Végsebesség: 250 km/h
Akkumulátor kapacitás: 52 kWh
Teljesítmény: 250 kW, ami 335 lóerőnek felel meg Érdekesség: A Jaguar I-TYPE 3 megszerezte a csapat első győzelmét a Formula E-ben a 2019-es római E-Prix során – ami a Jaguar első nemzetközi motorsport győzelme volt 1991 óta.
Jaguar I-TYPE 4

Jaguar I-TYPE 4

Dátum: 2019 - 2020
Végsebesség: 280 km/h
Akkumulátor kapacitás: 52 kWh
Teljesítmény: 250 kW, ami 335 lóerőnek felel meg
Érdekesség: A Jaguar I-TYPE 4 a Jaguar Racing által valaha gyártott legkönnyebb és leghatékonyabb hajtásláncot tartalmazza, amely domináns győzelmet aratott Mexikóvárosban, valamint Pole Pozíciót és dobogós helyezést ért el Santiago-ban.
Jaguar I-TYPE 5

Jaguar I-TYPE 5

Dátum: 2021 – 2022
Végsebesség: 280 km/h
Akkumulátor kapacitás: 54 kWh
Teljesítmény: 250 kW, ami 335 lóerőnek felel meg
Érdekesség: A Jaguar I-TYPE 5 hajtásláncát házon belül fejlesztették ki, mely egy olyan korszerű invertert tartalmaz, amely 24 karátos aranyat használt a rendkívül jó vezetőképessége miatt.
Jaguar I-TYPE 6

Jaguar I-TYPE 6

Dátum: 2023-2024
Végsebesség: 320 km/h
Akkumulátor kapacitás: 47 kWh
Teljesítmény: 350 kW, ami 470 lóerőnek felel meg

Érdekesség: A Jaguar I-TYPE 6 a valaha épített legfejlettebb és leghatékonyabb elektromos Jaguar versenyautó, amely olyan regeneratív fékrendszert tartalmaz, ami olyan erőteljes, hogy nincsenek hagyományos hátsó fékei.

Versenyzői mérföldköveink

Jaguar XK120

Jaguar XK120

1948-1954 – SILVERSTONE & LE MANS

Egy teljesen új sportautó, és a Jaguar forradalmi XK motorjának tesztalanyaként az XK120 a világ leggyorsabb sorozatgyártású autójaként szerepel. 1949-ben az XK120 megnyeri a versenyt Silverstone-ban, és egy évvel később három XK120 bemutatkozik a Le Mans-i versenyen. Ez egy új korszak kezdete a motorsport történetében.
Jaguar C-TYPE

Jaguar C-TYPE

1951-1953 – LE MANS

1951-ben a repülőgép mérnök Malcolm Sayer csatlakozik a Jaguarhoz, magával hozva a repüléstechnikai fegyelmet és kiválóságot. Első közös munkájuk, a C-Type, megnyeri a Le Mans-i versenyt, és a második autóval versenyző Stirling Moss megdönti a köridő rekordját. 1953-ban a C-Type ismét győzelmet arat a Le Mans-on, és három autója is a legjobb négy helyezett között végez.
Jaguar D-TYPE

Jaguar D-TYPE

1954-1957 – LE MANS

A rossz időjárás akadályozta meg a D-Type győzelmét a 1954-es Le Mans-i versenyen, még annak ellenére is, hogy 170 mph sebességgel rekordot döntött. Azonban a légellenállás szempontjából optimalizált autó visszavág, és megnyeri a versenyt 1955-ben, 1956-ban és 1957-ben – utóbbi évben az első hat helyből ötöt elnyerve. A D-Type a mai napig az egyik legsikeresebb versenyautó, amely valaha épült.
Jaguar XJS

Jaguar XJS

1975-1996 – ETCC & SPA 24 ÓRÁS BAJNOKSÁG

1982-ben, a TWR égisze alatt, a brit versenyző, Tom Walkinshaw egy V12 XJS csapatot indít el az Európai Túraautó Bajnokságban (ETCC), mellyel számos győzelmet arat a versenyen. Walkinshaw 1984-ben megnyeri az ETCC Drivers' Championship versenyét, szintén ugyanebben az évben elnyeri a rangos Spa 24 órás bajnokságát is.
Jaguar XJR-9

Jaguar XJR-9

1983-1991 – DAYTONA 24 & LE MANS

Az XJR modellek meghatározó szereplővé váltak a világ hosszútávú versenypályáin – és szinte nincs is erősebb a autó 1988-as XJR-9-nél. A V12-es motorral felszerelt szupersportkocsi megnyeri a Daytona 24 órás versenyét, majd a Le Mans-i versenyt is, ahol Martin Brundle és a Jaguar megszerzik a Drivers’ és Manufacturers’ Championships első helyét.
A JAGUAR R1-től az R5-ig

A JAGUAR R1-től az R5-ig

2000-2004 – FORMULA 1

A Jaguar Forma-1-es szerepvállalása során az ex-Ferrari pilóta, Eddie Irvine több dobogós helyezést ért el pályafutása alatt. A csapat emellett lehetőséget biztosított a neves ausztrál versenyző, Mark Webber számára, hogy pályafutását a Forma-1-ben indítsa el. A Ford tulajdonában és mérnöki irányítása alatt a Jaguar három autót fejlesztett, melyek mindegyike a Cosworth V10-es motorral versenyzett.
JAGUAR I‑TYPE 1

Jaguar I-TYPE 1

2016 – FORMULA E

A versenyzői örökségünkből merítve, valamint a tapasztalt versenymérnökök és a kivételes tehetségű technikusok közreműködésével, a Jaguar Racing és az elképesztő I-TYPE 1 belépett a Formula E-be: bátor, versenyképes és készen áll a megmérettetésre.
JAGUAR I-TYPE 2

Jaguar I-TYPE 2

2017 - FORMULA E

Az I-TYPE 2 bemutatásával a Jaguar Racing elérte eddigi legsikeresebb Formula E szezonját, számos top tízes helyezést bezsebelve. Kifejezetten a városi pályákra tervezve, az I-TYPE 2 akár 200 kW (270 lóerő) teljesítményre is képes volt, és 0-100 km/h sebességet mindössze 2,9 másodperc alatt érte el.
JAGUAR I-TYPE 3

Jaguar I-TYPE 3

2018-2019 – FORMULA E

A Jaguar I-TYPE 3 és az új-zélandi Mitch Evans történelmet írtak a Panasonic Jaguar Racing számára, megszerezve a csapat első ABB FIA Formula E győzelmét a 2019 áprilisi római E-Prix-en, ami a Jaguar első nemzetközi motorsport győzelme volt 1991 óta.
JAGUAR I-TYPE 4

Jaguar I-TYPE 4

2019-2020 – FORMULA E

A Jaguar I-TYPE 4 a Jaguar Racing által valaha gyártott legkönnyebb és leghatékonyabb hajtásláncot tartalmazta, amelynek végsebessége 280 km/h volt. Domináns győzelmet aratott Mexikóvárosban, Pole Pozíciót szerzett, és dobogós helyezést ért el Santiago-ban. A szezon egy izgalmas, 6 versenyt tartalmazó sorozattal zárult, amely 9 nap alatt zajlott le a történelmi berlini Tempelhof repülőtéren, Németországban. A Panasonic Jaguar Racing erősen zárta a szezont, a csapat a 7. helyen végzett a bajnokság csapatok közötti állásában.
Jaguar I-TYPE 5

Jaguar I-TYPE 5

2021–2022 – FORMULA E


A Jaguar I-TYPE 5 egy házon belül kifejlesztett korszerű hajtásláncot tartalmazott, mely a hatékonyság növelésére és a súly csökkentésére összpontosított. A 2022-es szezonban a Jaguar I-TYPE 5 négy győzelmet, hét dobogós helyezést és egy pole pozíciót szerzett Monacóban. Mitch Evans történelmet írt, amikor megnyerte a római versenyt dupla győzelemmel.

Jaguar I-TYPE 6

Jaguar I-TYPE 6

2023-2024 – FORMULA E


A Jaguar I-TYPE 6 volt az első olyan FIA Formula E modell, amely mind elől, mind hátul hajtásláncot tartalmazott, megduplázva a regeneratív kapacitást és eltüntetve a hátsó fékeket. A 2023-as ABB FIA Formula E Világbajnokságban a Jaguar TCS Racing a második helyen végzett 292 ponttal, 11 dobogós helyezéssel, négy győzelemmel és három pole pozícióval.

Jaguar I‑TYPE 7

Jaguar I‑TYPE 7

A legrövidebb idő alatt gyorsuló FIA által akkreditált együléses versenyautó. A Jaguar I-TYPE 7 vadonatúj, élvonalbeli hajtáslánccal és összkerékhajtással lép a pályára. A 0-100 km/h sebességet mindössze 1,86 másodperc alatt éri el.

Folytassa a felfedezést

Versenynaptár

Versenynaptár

Maradjon naprakész. Kövesse nyomon a legújabb versenyeket és eseményeket a 2024/2025-ös ABB FIA Formula E Világbajnokságon.
Partnereink

Partnereink

Közösen fejlesztve, egyként győzve. Ismerje meg partnereinket a 2024/2025-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság szezonjára.
Versenyközpont

Versenyközpont

Fedezze fel a Jaguar élvonalbeli Formula-E innovációit, legújabb elektromos versenyautóit és a csapatot, amely a bajnoki sikerhez vezet minket.
YouTube

YouTube

Fedezze fel a szezont velünk
X

X

Maradjon naprakész legújabb híreink által.
Instagram

Instagram

Kövessen minket a legfrissebb tartalmakért
TikTok

TikTok

Fedezzen fel, osszon meg és hozzon létre új tartalmakat velünk.