Az I‑PACE Concept lehetővé tette, hogy a kezdetektől fogva egy kompromisszumokat nem ismerő, teljes mértékben elektromos padlólemezzel dolgozzanak.
“Jóval többről van szó, mint egyszerű koncepciójárműről. Ez a Jaguar első, tisztán elektromos üzemű, nagyteljesítményű szabadidőjárművének az előtanulmánya, amely 2018-tól kerül forgalomba. A Jaguar első akkumulátoros elektromos típusa új fejezetet nyit a legendás márka történetében.”
Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója
Az I‑PACE Concept lehetővé tette, hogy a kezdetektől fogva egy kompromisszumokat nem ismerő, teljes mértékben elektromos padlólemezzel dolgozzanak. A kerekek között elhelyezett, nagyméretű akkumulátorcsomag és a tengelyenként alkalmazott egy-egy villanymotor révén módosíthattunk a szabadidőjárművek meghatározó arányain.
Először is, mivel nincs belső égésű motor az orrban, a motorházfedél a hagyományos autókénál rövidebb lehetett. Ennek jóvoltából az utasfülkét előrébb hozhattuk, ami kívülről jellegzetes ‘cab-forward’ megjelenést, belül pedig nagyságrendekkel több férőhelyet eredményezett: a hátsó utasok például 70 mm-rel nagyobb lábtérnek örvendhetnek.
Ugyanennek köszönhetően megnövelhettük a szélvédőt, ami a tető teljes hosszában húzódó panoráma napfénytetővel együtt sokkal jobb térérzetet teremt minden utas számára.
“Már a tervezés korai szakaszában rögzítettük a ‘cab-forward’ kialakítást, ami nem csak a tetővonal első részét határozta meg, hanem a térérzetet is javította.”
Dr Wolfgang Ziebart, a Jaguar Land Rover műszaki tervezési igazgatója
Ezzel párhuzamosan az első és a hátsó túlnyúlást a lehető legrövidebbre vettük, maximálisra növelve az első és hátsó kerekek közötti távolságot. Ez egyrészt nagyobb akkumulátorcsomag beépítését tette lehetővé, ami megnövelte a hatótávolságot (akár 500 km), másrészt határozottabb kiállást kölcsönöz a gépkocsinak.
Noha az I‑PACE Concept szemmel láthatóan masszív jelenség, valójában kivételesen áramvonalasnak számít kategóriájában. A 0,29-es közegellenállási együtthatót olyan megoldásokkal érték el a tervezők, mint a nagy sebességnél mélyebbre ülő, ívesen megrajzolt karosszéria, amely szinte szeli a levegőt; a karosszéria síkjába belesimuló, onnan csak szükség esetén kiemelkedő ajtókilincsek, vagy a használaton kívül bezáruló hűtőlevegő-bevezető nyílások. Emellett a hűtőmaszktól széles, optimalizált áramlású kürtő vezet a szélvédő tövéhez: a Jaguar C-X75 tanulmányautón látott megoldáshoz hasonló kialakítás kedvezőbb légáramlást tesz lehetővé nyitott csappantyúk mellett.
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az autó farának a kialakítása legalább olyan mértékben meghatározza a légellenállást, mint az orré. A hátul elhelyezett, keskeny légterelő a felhajtóerőt hivatott mérsékelni, a hátsó szélvédő áramlástanilag kedvezőbb, döntött kialakítást kapott (a modell ezzel együtt is 530 literes csomagtartóval büszkélkedhet), míg a kipufogócsövek helyén kialakított nyílások a hátsó kerékdobon belül örvénylő levegő kisimítására és elvezetésére szolgálnak.
Ez csupán néhány példa arra, hogy az I‑PACE Concept kiemelkedően esztétikus megjelenése hogyan járul hozzá a jármű kedvező aerodinamikai jellemzőihez. Ez a kiemelkedő áramlástani hatásfok kulcsszerepet játszik abban, hogy a jármű a lehető legcsekélyebb energiafelhasználással közlekedjen, azaz egy feltöltéssel a lehető legnagyobb távolságot tudja megtenni.