Az I‑PACE Concept legizgalmasabb jellemzője, hogy eleve tisztán elektromos járműnek (BEV) terveztük.
Azzal, hogy az elektromos hajtáslánc elemeit - a villanymotort, az akkumulátort, a kerekeket és így tovább - optimális pozícióban építhettük be, hatalmas lehetőséget jelentett a számunkra.
A Jaguar FIA Forma-E világbajnokságon részt vevő csapatának elhivatott, szenvedélyes és szakértő hozzáállásából ihletet merítve az I‑PACE Concept fejlesztőmérnökei egy-egy kompakt, nagy hatásfokú, állandó mágneses szinkronmotort helyeztek el a jármű első és hátsó tengelyén.
“Az ideális elektromos jármű padlója alatt helyezkedik a lapos akkumulátorcsomag, és mindkét tengelyére egy-egy villanymotor csatlakozik. A hátsó villanymotor a legalkalmasabb a jármű hajtására, míg az első a fékenergia visszanyerésében jeleskedik.”
DrWolfgang Ziebart Wolfgang Ziebart, a Jaguar Land Rover műszaki tervezési igazgatója
A két villanymotor együttes csúcsteljesítménye 400 LE, késlekedés nélkül jelentkező, kombinált maximális forgatónyomatékuk 700 Nm, a modell hozzávetőlegesen 4 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Ehhez a hamisítatlanul sportautós menetdinamikához ráadásul a két villanymotoros összkerékhajtásból adódó, útfelülettől független stabilitás és biztonság társul.
Az I‑PACE Concept nagyméretű lítium-ion akkumulátort kapott, így a felhasználóknak a legcsekélyebb mértékben sem kell aggódniuk a hatótávolság miatt. Az akkumulátor a legújabb zacskós akkucella technológiát alkalmazza; a csomag névleges kapacitása 90kWh. Ez azt jelenti, hogy az I‑PACE Concept jóval messzebb jut el egy feltöltéssel. Az európai tesztciklus szerint számított hatótávolsága eléri az 500 kilométert. Ez tökéletesen megfelel a legtöbb felhasználó mindennapi közlekedési igényeinek; sokaknak elég lehet hetente egyszer feltölteni az akkumulátort.
Ahhoz, hogy ez a nagyméretű akkumulátorcsomag elférjen a két tengely között, azokat a lehető legmesszebb helyezték el egymástól. Ennek szerencsés velejárója, hogy így több hely jut a vezetőnek és négy utasának.
“Mivel kompromisszumok nélküli elektromos járműről van szó, olyan szintű helykihasználásra nyílt módunk, ami ebben a méretosztályban korábban elképzelhetetlen lett volna. Az I‑PACE Concept külső hosszúsága szinte milliméterre megegyezik a Jaguar XE modellével, ugyanakkor a belső tér hossza – a gázpedáltól a csomagtérfedél belső felületéig mérve – a normál és hosszú tengelytávú Range Rover modellek közé esik. A hosszú tengelytáv a tágasabb belső tér mellett a jármű stabilitását is javítja.”
Dr Wolfgang Ziebart, a Jaguar Land Rover műszaki tervezési igazgatója
Mivel az akkumulátorcsomagot a lehető legalacsonyabban építettük be, az I‑PACE Concept kedvezően mély tömegközépponttal rendelkezik. A Jaguarokra jellemző kettős keresztkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztéssel társítva ez olyan fantasztikus vezetési élményt biztosít, amely ismerős lehet a Jaguar tulajdonosok számára.
Mivel az elektromos Jaguar nem rendelkezik belső égésű erőforrással, az utastérbe benyúló kardánalagútra sincs szükség. Az új, teljesen sík padló sokkal tágasabbá teszi a belső teret, amit a Jaguar formatervezői ötletes elülső és hátsó tárolóhelyek kialakításával használtak ki. Az elektromos hajtáslánc elemeinek átgondolt elhelyezése pedig rendkívül tágas csomagtartót eredményezett.