• Az elődjénél könnyebb, erősebb és gyorsabb Jaguar I-TYPE 6 versenyautó 320 km/óra végsebességével új menetdinamikai mércét állít a tisztán elektromos motorsportban
• A Jaguar I-TYPE 6 regeneratív fékrendszere olyan erős, hogy az autót nem szerelték fel hagyományos hátsó fékekkel
• A Jaguar I-TYPE 6 modellből kiinduló technológia-átvitel hozzájárul ahhoz, hogy a Jaguar 2025-től tisztán elektromos, modern luxusmárkaként működhessen tovább
• A Jaguar kreatív csapata által megálmodott, vadonatúj festés karakteres új személyiséget kölcsönöz a Gen3 versenyautóknak, ráadásul az aszimmetrikus grafika jóvoltából mindkét pilóta egyedi megjelenésű autóba ülhet
• Miután a Jaguar TCS Racing az előző Formula E szezonban minden korábbinál több pontot szerzett, a folytonosság és az egyenletes teljesítmény érdekében az új évadban is Mitch Evans és Sam Bird versenyeznek a csapat színeiben
• A Jaguar TCS Racing kilencedik szezonját kezdi a FIA háromcsillagos környezeti tanúsítványával; a létező legmagasabb besorolás jól érzékelteti a csapat fenntarthatóság iránti elkötelezettségét
• A Jaguar TCS Racing 2023. január 14-én, Mexikóvárosban áll először rajthoz a világ 12 városában 17 futamot hozó új szezonban
November 30., London – A Jaguar TCS Racing a mai napon leleplezte a Jaguar I-TYPE 6 versenyautót. A 2023-as ABB FIA Formula E világbajnokságra tervezett és fejlesztett autóval a Jaguar átlép az innovatív, tisztán elektromos versenyszéria izgalmas, új Gen3 korszakába.
A Jaguar I-TYPE 6 a valaha épített legfejlettebb, legjobb hatásfokú tisztán elektromos Jaguar versenyautó. Ez az első olyan FIA Formula E versenyautó, amelynek mindkét tengelyén hajtásláncot helyeztek el: elöl 250 kW-os, hátul 350 kW-os regeneratív fékhatású villanymotort építettek be. Ezzel a Jaguar a Gen2-höz képest megduplázta az autó fékenergia-visszanyerő képességét, egyben feleslegessé tette a hagyományos súrlódófékek alkalmazását a hátsó tengelyen.
A Formula E bajnokság 2023 januárjában útnak induló Gen3 korszaka gyorsabb versenyzést és izgalmasabb küzdelmeket ígér a világ legkülönbözőbb pontjain kialakított utcai versenypályákon. Az élvonalbeli új technológiákat felvonultató harmadik generációs Jaguar Formula E versenyautó soha nem látott menetteljesítményekre képes: az elődjénél 74 kg-mal könnyebb, 100 kW-tal nagyobb motorteljesítményű modell végsebessége immár eléri a 320 km/órát.
A Jaguar TCS Racing új, karakteres arculattal kezdi meg a 2023-as szezont. A lenyűgöző színvilágot karbonfekete és selyemfényű fehér alkotja, kifinomult arany díszítésekkel. Az aszimmetrikus rajzolat jóvoltából Mitch Evans és Sam Bird két teljesen eltérő megjelenésű Jaguar I-TYPE 6 versenyautóba ülhet be. A Formula E mezőnyében egyedülálló módon a Jaguar immár harmadik szezon óta ugyanazokkal a versenyzőkkel dolgozik, ami felbecsülhetetlen értékű kiszámíthatóságot eredményez.
A Jaguar I-TYPE 6 fedélzetén alkalmazott innovációk és technológiai megoldások átadásával a versenyautó közvetlenül hozzájárul a Jaguar újraértelmezéséhez, és ahhoz, hogy a márka 2025-től tisztán elektromos, modern luxusautó-gyártóként folytassa pályafutását. A tény, hogy a Jaguar Land Rover a világ leginkább fenntartható versenyautójával áll rajthoz egy zéró károsanyag-kibocsátású motorsport-kategóriában, jól szemlélteti a vállalat azon célkitűzését, hogy Reimagine stratégiájának keretében 2039-re ne csak nulla károsanyag-kibocsátású járműparkkal rendelkezzen, de teljes beszállítói láncára, termékeire és tevékenységeinek egészére vetítve is nettó zéró szénkibocsátást érjen el.
A Jaguar a most következő szezonban először a brit központtal működő Envision Racing csapat rendelkezésére bocsátja sikeres hajtáslánc-technológiáját, így összességében négy Jaguar hajtástechnológiájú Formula E autó állhat a rajtrácsra.
A Jaguar TCS Racing 2023. január 14-én, Mexikóvárosban áll először rajthoz abban a szezonban, amelynek tizenhét futama a világ tizenkét városába viszi el a Formula E izgalmait.
A legutóbbi szezonban, amelyben Mitch Evans második helyezést ért el az egyéni világbajnokságban, a Jaguar TCS Racing több pontot gyűjtött, mint a Formula E bármely korábbi évadában. Erre építve a brit csapat most teljes erejével azon dolgozik, hogy 2023-ban ismét eséllyel szállhasson versenybe a világbajnoki címért.
„Az új autó premierje mindig büszkeséggel és izgalommal tölt el bennünket a Jaguar TCS Racing berkein belül. Ez hatványozottan igaz az idei alkalomra, hiszen átlépünk a Formula E Gen3 korszakába.” – mondta James Barclay, a Jaguar TCS Racing csapatfőnöke.
„A 9. évad minden eddiginél élesebbnek és izgalmasabbnak ígérkezik. Egyrészt a Jaguar I-TYPE 6 személyében vadonatúj elektromos versenyautóval állhatunk rajthoz, másrészt legendás helyszínekkel bővült a versenynaptár, harmadrészt új formatervező csapatunk valóságos műalkotássá varázsolta az autót, összhangban a Jaguar márka által megtestesített, modern luxusról alkotott elképzeléseinkkel.
„A Jaguar hetedik szezonját kezdi a Formula E bajnokságban, és ennek kapcsán sokat gondolkodtam azon, hogy mennyi mindent ért is el a csapat. A Jaguar TCS Racing a versenypályán mutatott, sikeres teljesítményen túlmenően is kulcsfontosságú szereppel bír; továbbra is hatalmas megtiszteltetésnek tekintem, hogy hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a Jaguar 2025-re tisztán elektromos márkaként alkossa magát újra.
„Rendkívül büszke vagyok arra, amit az előző szezonban elértünk. Soha nem szereztünk még ennyi pontot, ám tudjuk, hogy ennél is többre vagyunk képesek: az a célunk, hogy a világbajnoki címért szálljunk versenybe. Maximálisan bízunk a Jaguar I-TYPE 6 versenyautóban és a tehetséges stáb erejében; érdeklődve várom, hogy mit hoz számunkra az új szezon.”
„A tavalyi volt az eddigi legjobb szezonom. Második helyezést értem el az egyéni világbajnokságban, így most mindent megteszünk azért, hogy idén eggyel előrébb végezzek.” – mondta Mitch Evans, aJaguar TCS Racing 9. rajtszámú versenyzője.
„Az új Jaguar I-TYPE 6 sokkal nagyobb mozgásteret enged számunkra, erősebb és gyorsabb. A stábbal együtt fáradhatatlanul dolgozunk azon, hogy a lehetőségekből a legtöbbet kihozva hatékonyan előnyünkre fordítsuk az adottságokat. A Formula E-ben különösen kemény küzdelem zajlik. Alig várom, hogy januárban útjára induljon az új évad, amelyben az egyéni és konstruktőri világbajnoki címekért fogok küzdeni."
„Tavaly egyszer fenn voltam, egyszer lent, végül sérülés miatt be sem tudtam fejezni a szezont.” – mondta Sam Bird, a Jaguar TCS Racing 10. rajtszámú versenyzője. „A szezonok közötti szünetben igyekeztem kikapcsolni, hogy minden eddiginél erősebben, sikerre éhesen jöhessek vissza, és a maximumot nyújtsam a csapatnak. Az utóbbi időben minden energiánkat a Jaguar I-TYPE 6 fejlesztésére fordítottuk. Alig várom, hogy megkezdhessem a csapatnál töltött harmadik szezonomat, és mindenkinek megmutathassuk, együtt mire vagyunk képesek."
A Wallis Automotive Europe
A WAE Kft. az AutoWallis csoport dinamikusan fejlődő tagja, közel 30 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkezik. Jelenleg két ázsiai „4x4 specialista” gyártót képvisel, a japán Isuzut Magyarországon, míg a dél-koreai Ssangyongot Magyarországon, Csehországban, Romániában és Szlovákiában. A Jaguar és Land Rover márkákat 2016-tól forgalmazza az adriai régió 8 országában, valamint 2020. április 1-től Magyarországon is.
Leányvállalata, a WAE CEE 2020 decembere óta látja el a komoly múltra visszatekintő német Opel személyautók és haszonjárművek importőri feladatait Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Bosznia-Hercegovina területén.
https://www.wae.hu/
További információ:
Saliga Réka, Mediator Group
Mobil: +36 70 319 4209
E-mail: press@wae.hu